Diari harian

Tuesday, November 22, 2011


Syukur Al-Hamdulillah kerana aku masih diberi peluang untuk bernafas di bumi Allah ini... Aku juga amat bersyukur kerana diberi kehidupan yang selesa dan bahagia walaupun kadang kala kedukaan melanda diri aku...Terima kasih Ya Allah kerana memberi peluang kepada hamba Mu ini untuk menikmati keindahan dan keagungan ciptaan Mu... Malam ini hujan turun dengan begitu lebat dan sesekali kedengaran bunyi guruh dan kilat sambar menyambar di luar sana... Nasib baik hubby tidak bekerja malam ini, kasihan dia jika terpaksa bekerja malam jikalau hujan sebegini lebat... Apabila aku menawarkan untuk hantar, hubby kata tidak perlu hantar dia sebab bila dia hendak balik pada esok pagi agak susah memandangkan dia habis kerja pada pukul 6.00 pagi... Katanya lagi dia tidak mahu menyusahkan aku untuk bangun pagi dan mengambil dia di tempat kerja... 




Inilah kesayangan aku... hehe walaupun dahulu aku tidak gemar pada lelaki yang bermisai tetapi jodoh dan pertemuan di tangan Allah... Masih teringat tentang pertemuan pertama kali dan hubby... Kami mula berkenalan di laman internet, aku yang sememangnya memang suka mencari sahabat pena sama ada dari dalam negara atau luar negara, bak kata orang, ramai kawan, banyak pengetahun kita dapat... Aku pernah masuk dalam satu laman web berkenaan dengan rakan, pada masa itu aku sudah mengenali laman facebook... Kemudian aku mendapat satu emel yang mengatakan dia ingin berkawan dengan aku...Seperti kebiasaan, aku membalas emel itu dengan senang hati dan dengan harapan aku mendapat pengetahuan lagi tentang dunia sekarang... Selang bebarapa hari dia membalas emel dan dia mengucapkan terima kasih kerana aku membalas emel dia,lalu diminta nombor telefon supaya senang untuk dihubungi... Aku pun memberi nombor telefon aku dan menganggap dia sebagai sahabat baru... Kemudian, sejak dari itu, kami terus berhubung melalui telefon dan kami berbicara tentang banyak benda terutamanya pasal ikan... hehe.. Yea.. Hubby selalu ceritakan pasal ikan yang dibela oleh dia dan kadang-kadang aku terasa geli hati bila mengenangkan semua itu.. Satu hari, hubby menelefon aku sewaktu aku hendak pulang dari sebuah majlis konvo di Hulu Langat, Selangor...Masa itu aku dalam perjalanan pulang ke Terengganu bersama-sama dengan rakan sekerja dan hubby menelefon aku dan menyatakan hasratnya untuk mengambil aku sebagai isteri dia...Pada mulanya aku tidak percaya sangat dengan kata-kata hubby, maklum sahaja aku baru sahaja putus cinta dengan seorang lelaki Pasir Gudang...Lalu aku berkata dengan hubby supaya nyatakan hasrat hati dia pada ummie dan jikalau ummie bersetuju, aku akan menerima dia... Aku membuat solat istikharah dan minta petunjuk dari Allah, selama 40 hari 40 malam... 

Macam mana kisah seterusnya ----------> Tunggu hari esok...hehe.. Okey, aku mahu tidur kerana hari pun sudah hampir ke penghujung....Selamat malam rakan-rakan...

Post a Comment

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧