Diari harian

Thursday, January 05, 2012

Assalamualaikum,
Al-Hamdulillah, Allah masih lagi memberi peluang kepada aku untuk terus bernafas di bumi-Nya ini... Kini akan berakhir minggu pertama tahun baru, terasa amat sekejap sahaja masa berlalu sama ada kita sedar atau tidak... Kelahiran dan kematian sentiasa bergerak di sekeliling kita, begitu juga dengan kehidupan kita, apatah lagi kita bakal menginjak usia dewasa sekarang dan pengalaman kehidupan kita yang mengajar erti kehidupan agar kita menjadi manusia yang lebih baik lagi.... Bila melihat kanak-kanak memasuki alam persekolahan, aku teringat pada zaman persekolahan aku dahulu, alangkah indahnya ketika itu, walaupun memang mustahil untuk kita undurkan masa... Masa itu, kita cuma berfikir tentang kerja rumah yang diberi oleh guru-guru sahaja tanpa memikirkan masalah lain... Pada masa itu, yang kita tahu adalah minta duit pada ibu bapa kita untuk membeli peralatan sekolah ataupun hendak membayar yuran, serta duit poket kita tanpa kita memikirkan perasaan ibu bapa kita pada masa itu.... Kita tidak mengetahui betapa perit dan pedihnya ibu bapa kita membanting tulang mencari rezeki dan mencari duit untuk diberikan kepada kita.... Bila sudah memasuki alam pekerjaan, barulah kita menyedari semua itu.... Setakat ini, Al-Hamdulillah rezeki tetap ada di mana-mana dan kita perlu berusaha untuk mencarinya... Ahaks... Apa yang aku merepek pada malam ini yea?!! Mungkin aku teringat pada zaman sekolah dan sebab itu tulis dalam entri ini tentang persekolahan.... Walaupun aku akui aku tidak cemerlang sangat di alam persekolahan tetapi sekurang-kurangnya aku dapat pekerjaan yang agak bagus juga, Al-Hamdulillah rezeki yang Allah bagi pada aku, syukur yang amat sangat.... Insya Allah, kalau ada rezeki lebih, aku bakal berangkat ke Mekah Al-Mukarammah tahun depan untuk menunaikan umrah bersama-sama dengan hubby dan ummie aku... 

Okey, setakat ini dulu coretan aku... Insya Allah kita jumpa lagi esok.... Selamat malam... Sweet dreams..

Post a Comment

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧