✿Sahabatku✿

Follow

Tuesday, October 14, 2014

Baru nak sihat...

 
Selamat sejahtera semua..
Awak sihat ke hari nie? Hope sumanya sihat la, saya pulak yang tak sihat, demam... baru hari nie masuk keja, semalam ambik cuti sebab demam, huhuhu...sekarang nie memang musim demam, batuk dan selesema, tapi saya cuma demam dan batuk jea.... Well, aritue kan saya bagitahu yang saya nak jumpa seseorang, hehehe dah jumpa pun dengan si dia dan family sekali... Diorang datang ke sini pada hari jumaat malam dan balik ke Sungkai pada hari Ahad malam... saya dah demam pada hari Ahad pagi, mungkin sebab terlalu penat sangat kot...
Yealah, pada hari Sabtu, kami pegi ke Nilai 3 untuk mencari barang-barang untuk pertunangan Mak Sue, lepas tue kami ke Alamanda Putrajaya, saja jalan-jalan makan angin, kemudian si adik pulak nak main bowling, so kami pun pegi lah main bowling sekejap, tup-tup masa berlalu dengan cepat sekali...Esoknya tue, saya dan si dia pegi ke kedai pastri dan kek untuk mencari bahan-bahan buat roti, sebab opah nak merasa roti buatan sendiri...Secara kebetulan saya memang mempunyai bread maker tapi jarang guna sebab saya tak tahu yang ada kedai jual barang-barang pastri kat Salak Tinggi... Apa? Yea ke saya tak bagitahu nama si dia? Okey, namanya Mohd Shahril Azmeeza Bin Mohd Shahimi, dia tinggal di Sungkai, Perak dan dialah cinta hati saya sekarang... Keluarga dia pun sememangnya menerima saya seadanya dan Insha Allah saya harap keluarga saya pun begitu jugak... Mak dengan ayah dia pun tak kisah tentang status saya sekarang, apa yang penting adalah masa sekarang dan bukan masa dulu... Saya pun tak sangka saya akan bertemu jodoh secepat nie dan saya juga berdoa agar bekas suami saya pun akan bertemu jodoh yang lebih baik daripada saya... Walaupun kami dah berpisah tapi doa saya pada dia tetap ada, biarpun mungkin dia tak mendoakan saya... Takpelah, perkara yang lepas biarlah yang lepas dan apa yang penting adalah kita mesti teruskan kehidupan kita...

Mesti awak suma terkejut kan, sebenarnya saya dan bekas suami dah hampir setahun dah berpisah sebab takde jodoh antara kami... Yang lain-lain tue biarlah rahsia saya dengan Allah saja, yang penting saya tak kacau orang, dan sekarang nie saya masih lagi menetap di Taman Salak Idaman, sebab rumah tue dibeli atas nama saya seorang... Nak balik ke kampung rasanya takde dalam perancangan lagi sebab saya sayangkan rumah nie dan itulah syurga saya sekarang... Saya harap agar suatu hari nanti kebahagiaan akan menjadi milik saya hendaknya, Insha Allah..

Okey, jumpa lagi next entry... Fii Amanillah, minna-san...

Share:

0 lovely notes:

Post a Comment

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧