End Year Sale!!!

Tuesday, December 16, 2014



Salam ceria semua...hehehe arinie saja jea saya nak bercerita pasal end year sale atau jualan akhir tahun..Yealah sekarang nie kan dah masuk bulan Disember, mesti ada banyak offer yang terdapat di pasaraya dan butik, kan... Masa nielah kot kita nak membeli barang keperluan samada diri sendiri atau keluarga... Hmmm sebut pasal keluarga, mesti dah ramai kot yang sedang membeli barangan keperluan sekolah anak-anak... Baju, kasut, beg, alatulis dan macam-macam lagi yang perlu kita beli, yea tak? Saya teringat semasa di zaman sekolah, dulu..time macam nielah kita boleh mintak kasut baru, beg baru dan semuanya baru, konon sebagai motivasi diri di tahun depan untuk pembelajaran cemerlang...hehehehe tapi kadang-kadang apa yang dimintak tak dapat sebab nak beri peluang pada adik-adik yang lain untuk beli barang keperluan...

Saya masih ingat lagi bagaimana kuatnya abah dan ummie saya bekerja mencari rezeki untuk kami adik beradik, dan semasa di tahun 1999, secara kebetulan anak-anak mereka mempunyai peperiksaan yang amat penting sekali...Mana taknya, awak suma bayangkan, masa tue, saya akan mengambil exam SPM, adik yang kedua mengambil exam PMR dan adik ketiga ambil exam UPSR, fuhhhhh....Memang terasa pening kepala abah dan ummie saya kejap... Tiga exam penting berlaku sekaligus dalam tahun tue.... Dan saya rasa tahun 1999 jugalah exam SPM menggunapakai sistem pangkat 1, pangkat 2 dan pangkat 3... Sekarang nie exam SPM mempunyai sistem yang lebih sistematik dan saya pun tak berapa faham dengan sistem yang ada sekarang...hmmm nak kena kaji semula nie, heheheh dah macam doktor plak nak kaji mengkaji.... hehehe okey, berbalik pasal membeli barang keperluan, mesti awak suma dah berkira-kira apa yang nak dibeli kan... Masa nielah kot handbag, kasut, kain, and so on akan membuat lelongan diskaun untuk menarik perhatian kita untuk membeli... hehehehe saya pun tak terkecuali jugak, tapi bukan beli sendiri... Ianya dihadiahkan oleh Shahril, sebab dia kata dah lama dia nak berikan hadiah untuk saya... hehehehe

Okeylah, setakat nie dulu coretan saya... Jaa mata nee...



Post a Comment

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧