✿Sahabatku✿

Follow

Tuesday, August 25, 2015

Alhamdulillah, selesai satu kes (chewaahh)...


Image result for good day quotes Assalamualaikum...Alhamdulillah, sumanya dah settle, kesayangan viva saya pun dah siap diservice, nasib baiklah masih dalam under warranty lagi dan free service selama 3 tahun, jadi takdelah banyak yang kena bayar, kalu tak mau botak kepala saya... huhuhu

Tapi dalam masa yang sama, rezeki saya bertambah dengan mengambil upah mengurut untuk muslimah sahaja dan malam nie pun ada customer yang akan datang ke rumah..Alhamdulillah, syukur pada Allah, diberi rezeki yang tak disangka-sangka... Sapa sangka, kebolehan saya mengurut dapat dimanfaat dan dapat menolong orang di dalam kesusahan...Mungkin saya tak dikurniakan kebolehan yang lain tapi  iniah rezeki saya yang Allah berikan, sebab Allah kan Maha Pemberi, Maha Pemurah...Allah tahu apa yang saya lakukan dan saya bersyukur sangat kerana hubby memahami dengan kebolehan saya malah sering mengusik saya, alangkah beruntung dirinya dapat memperisterikan saya sebab tak payah buang duit pergi ke thai massage untuk mengurut...ahakkssss... :) 

Image result for cute graphic
So, dalam kehidupan kita, memang akan ada rezeki di mana-mana samada kita sedar atau tak... apa yang membezakan adalah cepat atau lambat saja dan kita perlu sentiasa bersangka baik dengan Allah... Memang sifat manusia akan ada rasa marah, kecewa atau putus asa tapi dalam masa yang sama, kena ada mind set dalam pemikiran sumanya adalah takdir dari Allah.. Allah lebih mnegetahui apa yang ada di hadapan kita... wahh dah macam kaunselor pulak kan, poyo jea... tapi apa yang saya perkatakan adalah berdasarkan pengalaman hidup saya sendiri dan nak kongsi pada rakan-rakan saya... apapun, selalulah senyum di dalam kehidupan kerana senyuman itulah pengubat utama dalam permasalahan hati.. 




 

 
Share:

0 lovely notes:

Post a Comment

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧