✿Sahabatku✿

Follow

Tuesday, September 15, 2015

3 Minutes Milo Cake (Microwave)..Kredit to Asmaliza Fifie Ahshari

Assalamualaikum, lama saya tak update pasal makanan kan.. semalam dah ingat dah nak kongsi satu resipi buat kek milo yang guna microwave jea... Saya pun mula2 tak percaya jugak tapi bila member opis dah try dan dia kata memang jadi, saya pun Insha Allah nanti akan cuba jugak, tapi saya nak kongsi la sikit, nie ehsan daripada facebook Asmaliza Fifie Ahshari..trima kasih...



1. Masukkan 4 sudu besar milo.
Boleh guna mangkuk atau mug. Asalkan boleh diguna dlm Microwave
 




2. Masukkan 4 sudu gula kastor. Boleh kurangkan jika bukan penggemar manis.

3. Masukkan 4 sudu besar tepung gandum.


4. Masukkan 3 atau 4 sudu besar susu. Saya gunakan susu segar.  














5. Masukkan 4 sudu besar minyak masak
6. Masukkan sebiji telur.
7. Masukkan sedikit baking powder. Kemudian masukkan bahan2 optional yg anda gemar dlm kek anda. Saya letakkan choc chip.
8. Gaulkan kesemua bahan tadi menggunakan sudu hingga sebati.
9. (Optional). Taburkan kepingan badam yg telah dibakar terlebih dahulu dia atas kek.
10. Masukkan kek tadi ke dalam Microwave. Bakar selama 3 minit.

okey, nanti sama2 kita mencubanya yea... 
Jaa nee..

Share:

4 comments:

  1. nampak sedap tu :)..blh cuba ni,tq sharing

    ReplyDelete
  2. senangnya macam nak test buat ni

    selamat hari malaysia juga

    jemput baca part 2 ada apa di hello kitty house

    ReplyDelete
  3. wah sedapnya balik umah nak cubalah nanti

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧