✿Sahabatku✿

Follow

Friday, November 27, 2015

Jangan ditanya...!


Assalamualaikum wbt..

Dah menjadi lumrah manusia, ada saja yang tak kena pada pandangan, mesti ada pertanyaan yang melibatkan rahsia Allah...

Entahlah, bila diberi jawapan yang diterima akal, masih ada yang meragui
dengan jawapan tersebut malah ada yang mempertikaikannya... 

Jadi, apakah jawapan sebenar yang mereka cari? Apakah jawapan yang memuaskan hati mereka yang bertanya? 



Share:

6 comments:

  1. itulah, kadang orang nak tunjuk ramah, cakapnya mulut lebih kedepan dr otak, tu yg jadi akan ad hati2 yang terluka..

    ReplyDelete
  2. Kadang manusia sekeliling suka bertanya hal yg bukan atas kehendak kita..bukan kuasa kita nk menentukan semua...kan hanya Allah yg tahu... huhu... bersabar lah sentiasa...
    salam kenal ya sis... follow #244

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Shikin,

    Sis dah lali dgn perangai manusia sebegitu..
    Dulu mmg kisah sangat tapi lama-kelamaan dah biasa. Sis ambil pendekatan pentingkan perasaan kita berbanding perasaan org lain. Jangan layan, jangan jwb soalan yg tiada jwpan / urusan Allah.

    Bila kita susah adakah org itu akan membantu kita? Tidak sama sekali, spesis ni akan sentiasa mencari kesalahan kita..

    ReplyDelete
  4. Betul tu.. dah nama pun rahsia Allah.. biarlah Allah yang tentukan.. huhu

    ReplyDelete
  5. Manusia ni hanya mencari kepuasan dalam kehidupan....Selagi tak dapat jawapan tu selagi tu la dia akan cuba mencari even rahsia ALLAH Sekalipun.....Itulah yang dikatakan ikut rentak naluri dan bisikan syaitan....

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧