Akhirnya.. Ringan sikit..

Wednesday, December 14, 2016


Assalamualaikum wbt..
Selamat pagi.. Moga-moga di hari nie sumanya berkeadaan baik dan sejahtera.. 
Syukur akhirnya ringan sikit.. hihi tajuk kemain gempak..! Amenda yang ringannya..? berat badan..? No..no..😱 sebenarnya tablet saya nie haa... hihihi bikin saspen jea Pn. Shikin nie.. 😀 Dah lama dah tab saya nie bermasalah, nak berwhatsapp pun ambik masa yang lama untuk menaip.. last2 dua hari lepas setelah saya buat back-up data dan gambar2 yang penting, akhirnya tab nie dapat saya format semula.. Dan segalanya menjadi ringan semula.. 

Lega dapat format balik tab nie, lagipun ianya tak rosak apapun.. cuma lembab nak taip apa2 dalam tab nie.. Lagipun ada banyak notes yang saya buat dalam tab nie... Bab nak format tab nie dah selesai.. 


Nie semalam ada satu masalah kecik, tayar kereta pancit semalam... huhuhu kereta nie macam tau2 aje tuan dia nak dapat gaji minggu depan.. Adoiii botak kepala kejap.. nasib baik pancit kat opis, dan nasib baik jugak ada member lelaki yang menolong untuk tukar tayar spare.. Huhuhu.. Nak tukar sendiri memang tak reti la, boleh belajar tapi tak yakin dengan diri sendiri.. Kang tercabut tayar spare tue kat tengah jalan, lagi haru kan.. Semalam jugak la saya pergi ke kedai tayar untuk membeli tayar baru tapi saiz 12 sebabnya memang tayar asal Viva nie, saiz tayar kereta kancil kot... Nak tukar tayar saiz 14 hubby kata nanti dulu sebab dia nak cari sport rim yang cantik2.. adoiii... Nasib baik la dalam tangan ada RM200 dapat la tukar tayar baru.. Tapi tue la, duit tue la ibarat duit nyawa2 ikan, sementara nak tunggu gaji minggu depan.. Duit simpanan memang ada tapi bulan depan nak pakai, sebab ROADTAX my precious mati bulan depan... Haru betul la... huhuhu... 

Takpe..takpe..sabar yea wahai hati... 

5 comments

  1. Dah buat maintenance memang ringan tablet tu. Tak lag

    ReplyDelete
  2. Ingatkan berat badan tadi kak. Hihi. Tab kalau laju memang terbaik. Kalau slow, rasa nak baling kat dinding. Hahaha.

    Biasa kak. Kereta memang tahu benar yang tuan dia dapat gaji 😅😅

    ReplyDelete
  3. phone aida ni pun hah mcm da berat jer ni.
    image byk kot :( hu hu hu...
    nak update blog pun da x bleh, susah nak upload gambo!

    ReplyDelete
  4. INGT APA YANG RINGAN TDI AKAK.. RUPANYA TAB, HIHIHIHI.. PANDAI KERETA TAU JE TUAN NK GAJI :(

    ReplyDelete
  5. same la, mek pun kena tukar tayar depan kete tu. dah dua tahun stengah pakai --' dua pulak tu.

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧