✿Sahabatku✿

Follow

Thursday, January 26, 2017

Macam-macam perkara pelik...

Image result for tikus dimalukan

Assalamualaikum wbt..

Pelik-pelik kan orang di negara China nie, tikus pun mereka tak lepaskan... huhu.. Semalam kat harian Metro ada citer pasal seekor tikus di China telah 'dimalukan' dengan mengikatnya pada sebuah troli selepas ditangkap 'mencuri' beras... Sekeping kad digantung pada leher tikus yang bertulis tikus nie dihukum kerana ditangkap semasa tengah 'mencuri' beras...

Kata netizen dalam laman sosial Weibo, "Sungguh malang nasib tikus nie, camne ia nak sambut Tahun Baru Cina nanti kerana dimalukan," haaaaaaaaa😱

Kalu awak nak tahu, pada gambar pertama tue, mesej pada kad tue bermaksud, "Saya tak berani buat lagi..!" dan pada gambar kedua pulak bermaksud, " Huh! Ini terbaik yang kamu lakukan? Walaupun kamu memukul saya sehingga mati, saya takkan mengaku beras di rumah kami itu dicuri oleh saya.." and again..haaaaaaaaaa😱

Ya Allah...🙀Apalah diorang nie... Dengan tikus pun diorang cari gaduh... hihi memang pelik kan orang-orang di negara China nie..

Share:

7 comments:

  1. Aduhai kesian nya Encik Mouse ='(

    ReplyDelete
  2. Hehehe...lucu lah pulak. Macam-macam.

    ReplyDelete
  3. ish apalah dengan tikus pun nak kena macamtu hmm

    ReplyDelete
  4. Setiap hari dalam berita mesti ada berita pelik dr China. 😅

    ReplyDelete
  5. Kesian bini ngan anak2 tikus tu, mungkin dia miskin, jadi mencuri untuk beri bini dan anak2 makan... Sedihnya... :-)

    ReplyDelete
  6. hahahahahahhahahahaha.. kesin tikus tu .. xsmpat nk smbut raya cina.. :'(

    p/s : hi... sy dh follow blog comel awk ni.. hope awk sudila juga follow blog baru sy ye dan tinggalkan komen seikhlas hati.. :D ty..

    Kenapa Allah Ciptakan Neraka?

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧