✿Sahabatku✿

Follow

Thursday, June 15, 2017

Maksud perkataan 'shuben'

Assalamualaikum wbt..
Baru-baru nie saya terbaca status sahabat saya kat fesbuk yang bertulis begini.. " Kesian my shuben kerana demam panas, cepat sembuh yea sayang,"..

Selalunya orang guna perkataan suami ataupun hubby ataupun habibi tapi perkataan shuben pulak keluar.. Mulanya saya ingatkan ianya perkataan yang baru, maklumlah orang Malaysia nie pandai mereka perkataan baru.. 

Tapi, saya terbaca pulak ada satu status yang memberi maksud perkataan shuben daripada kamus... So inilah maksudnya... 

http://starlavenderluna.blogspot.my
Jadi pada sahabat yang nak guna perkataan nie, diharapkan awak berhenti daripada menggunakannya.. 

Share:

17 comments:

  1. Okay baru faham apa maksud tu.
    Selalu sngt dgr skrg ni perkataan tu..

    ReplyDelete
  2. husben=shuben, nak acah2 hispter kot... hehehe

    ReplyDelete
  3. Yang silap kita betulkan..dah betul kita amalkan..terima ķongsi info..PC ada juga dengar isteri bahasakan suami dia "encik shuben"...

    ReplyDelete
  4. Huhuhu. Selalu tengok orang guna, maksud tak elok rupanya.

    ReplyDelete
  5. Haha kelakar Pula maksudnya tu

    ReplyDelete
  6. selalu nampak org guna pkataan ni.. fikir trend.. baru faham. nice sharing babe..

    ReplyDelete
  7. Haha.. org Sekarang tau guna je.. bukan fikir maksud apa..

    ReplyDelete
  8. Terima kasih di atas perkongsiannya =)

    ReplyDelete
  9. Nk sweet2 pngil shuben tp rupanya mksud lain.bhya2

    ReplyDelete
  10. Hahaha.. konon-konon nak sweet.. sekali maksud dia tak baik..
    Pada yang gatal sangat nak guna perkataan Shuben tu sila tengok kamus ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kohkohkohhh... terlebih switt susah jugak.. panggil aje la encik suami abeh cite kan.. hahaha

      Delete
  11. haa selalu nmpk status kawan2 ju up guna perkataan ni , rupanya maksud xbaik

    ReplyDelete
  12. hah.. perasan jugak ramai yg guna perkataan ni.. nahhh ada maksud disebalik perkataan ni.. So, berhati2 la ye kengkawan lepas ni kalau nak guna sesuatu perkataan tu.. huhuhu..

    ReplyDelete
  13. sib baik aida x guna :)
    adui lah...

    ReplyDelete
  14. ramai kawan sy yg guna panggilan 'shuben' ni. selalu dorang post di fb. konon nampak sweet, x kaji maksud sebebar

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧