Tukar plan mobile dari Celcom Postpaid ke Webe Postpaid

Wednesday, July 26, 2017

Assalamualaikum wbt..
Nak dijadikan citer, hari Selasa minggu lepas, saya dapat panggilan daripada TM Company dan diberi tawaran untuk menukar pelan line telefon ke Webemobile.. Setelah sembang begitu lama, dan mengambil kira-kira campur calculator suma, saya akhirnya bersetuju nak tukar pelan daripada Celcom ke Webe..

Mulanya officer tue offer untuk bagi nombor yang lain tapi disebabkan saya berasa amat sayangkan nombor lama jadi saya dibenarkan untuk buat penukaran nombor ataupun switch to network.. Kemudian officer tue cakap, saya akan mendapat sim kad yang baru dalam minggu tue jugak... Kemudian pada hari Jumaat dalam minggu yang sama, saya mendapat call daripada seorang perempuan, katanya nak hantar sim kad dan memerlukan saya untuk tunjukkan IC bagi pengesahan sim kad.. Saya pun cakaplah yang saya tengah bekerja dan akan balik ke rumah pada waktu petang.. Ooo lupa, saya bagi alamat rumah untuk penghantaran tapi saya ingatkan ianya macam pos biasa jea, dan sebab tue saya bagi alamat rumah.. Tak sangka pulak mereka COD sim kad tue.. Saya cakaplah kat akak tue yang saya ada di rumah pada pagi Sabtu.. Then dia pun cakap, okey nanti dia akan call lagi untuk penghantaran...

So pada hari Sabtu lepas,  saya pun mendapat parcel daripada rider dan setelah saya membuat pengesahan IC, satu sms masuk menyatakan adakah saya bersetuju untuk switch network, lepas tue saya pun tekan yes..

http://starlavenderluna.blogspot.my

Nak dipendekkan citer, sekarang nie saya pakai line Webemobile sekarang.. Hihi.. Awak tau ke apa tue Webemobile..?

Webemobile nie adalah satu rangkaian talian telefon mudah alih yang dimajukan oleh syarikat TM Company.. Yang bestnya adalah, penggunaan internet adalah unlimited tau, tapi jika awak nak share guna hotspot, 10GB akan diberikan pada awak.. Ianya takde kontrak tau..  Dan satu lagi bonus, panggilan PERCUMA untuk semua local call dan SMS untuk semua rangkaian.. Inilah salah satu sebab saya tukar pelan nie... Untuk keterangan lanjut awak boleh layari web nie..

👉Webe Mobile

http://starlavenderluna.blogspot.my

http://starlavenderluna.blogspot.my

http://starlavenderluna.blogspot.my

http://starlavenderluna.blogspot.my

http://starlavenderluna.blogspot.my



So, goodbye Celcom and welcome Webe.. 

28 comments

  1. Ana br tukar ke D***. Mana tau akan dtg tukar ke webe pulak kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun kak dah lama pakai line Celcom nie, tapi masa tue pakej utk internet takde, hanya line telefon jea..

      Delete
  2. aida now guna xox.
    sgt best. aida memang setia dgn prepaid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya plak mmg setia dgn Celcom tapi masa saya ambik pakej celcom dulu, line internet takde, yang ada cuma boleh call in out dan sms jea, line internet kena byr berasingan..

      Delete
    2. aida pernah switch ke celcom tau, shikin.
      postpaid.
      tapi x lama. sebab byk masalah la plak!
      tu yg masa tu kembali kpd maxis prepaid.

      Delete
  3. ada orang kata Webe ni not bad..pergi ceruk mana pun still dapat line..yang penting data unlimited..betul ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea kak, memang betul datanya unlimited, bila akak shared pakai hotspot, 10GB akan diberikan pada akak dan org yang share dgn akak.. Tapi jika akak guna data nie sorang, ianya memang unlimited.. =) Setakat nie Alhamdulillah, line dia okey..

      Delete
  4. Mama Rasa plan web ni mmg berbaloi la

    ReplyDelete
  5. ramai da suruh tukar webe ni.. memang best jak plan jak.. tpi tu la kawasan unni x brapa kukuh

    ReplyDelete
  6. Ramai dah bertukar ke plan webe ni.. Teringin jgk tp kat area umah lea tu liputan tak brp nak ok.. huhuhu

    ReplyDelete
  7. Akak mguna C dengan T.. prepaid.. huhuhu..

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Maaf saya nak tumpang tanya..selepas replay YES utk tukar network..Webe ada hantar sms cakap "ONly insert your new webe sim when your existing network is DEACTIVATED..saya nak tanya macam mane nak tahu line celcom sekarang dah "deactivated" ke belum??..harap membantu..terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba awak try call dengan menggunakan sim kad lama, jika dah deactivated, pada sim kad tue akan keluar mesej, no network available.

      Delete
  10. Salam nak tanya.. Kita kene pergi celcom center dulu ke untuk terminate plan celcom postpaid tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam, rasanya tak perlu pegi ke celcom center, cuma tunggu saja call dari wakil webe atau celcom untuk terminate line..

      Delete
  11. lama tak nak terminat celcom? anyway salam perkenalan =)

    NEEZA l Malaysia Lifestyle Blogger

    ReplyDelete
  12. Ramai cakap webe ni ok..bolehla nak survey gak. Mcm kt miri, line celcom mmg teruk giler hahaha boleh stress dibuatnya

    ReplyDelete
  13. Ramai cakap webe ni ok..bolehla nak survey gak. Mcm kt miri, line celcom mmg teruk giler hahaha boleh stress dibuatnya

    ReplyDelete
  14. SA tak boleh nak tukar sebab line company yang bagi..so guna je la line ni haa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. untung la SA.
      company byr kan jugak ke?
      atau half-half?

      Delete
  15. Siqah masih kekal dengan Celcom. Hihi.

    ReplyDelete
  16. Ada plan baru ke? Lebih berbaloi-baloi..

    ReplyDelete
  17. Ambil masa brpa lama celcom nk proses ke webe?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa sy buat aritue, celcom ambik masa sehari jea utk proses.. tau2 jea bila nak call dia kluar notification 'no network'..

      Delete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧