Diari harian

Monday, June 20, 2011


Assalamualaikum,
Ramai sahabat aku bertanya pada aku mengenai ikan salmon...Antara soalan cepumas mereka adalah ikan salmon itu sesuai dimasak cara yang macamana, tidak hanyirkah ikan salmon ini, macamana rasanya ikan salmon itu...Jenuh juga aku hendak menjawabnya.. Aku lebih gemar buat sup ikan salmon dan suami pun gemarkan sup yang aku masak ini... Dahulu suami aku tidak pandai memakan ikan salmon tetapi sekarang?!! Suami aku sering bertanya ikan salmon ada lagikah dan tidak masak ke sup ikan salmon hari ini?!! hehehe itulah suami aku yang tercinta.... Aku pernah cuba untuk menggoreng ikan salmon itu tetapi hasilnya tidak sedap... Dan aku juga cuba memanggang ikan salmon sebagai mana chef masakan antarabangsa buat tetapi ianya bukan selera aku.... Akhir sekali aku membuat sup ikan salmon dan itu paling sedap... huikss!! Sekejap sahaja masa berlalu dan sekarang ini kita berada di ambang pertengahan bulan Jun dan bulan Julai akan muncul tidak lama lagi... Rasanya baru semalam aku bekerja dan lagi tiga bulan sahaja aku telah disahkan bekerja sebagai pembantu perpustakaan... Sudah 9 tahun aku berkhidmat di sektor kerajaan dan aku bersyukur sekali kerana dapat membantu sedikit bebanan suami.... Dan tinggal cuma sebulan setengah sahaja lagi aku telah rasminya menjadi isteri kepada Mohd Nazeri dan telah 4 tahun kami melayari alam perkahwinan dan aku harap ianya akan kekal hingga hujung nyawa....

2 comments

  1. wah..ikan salmon mahal kan kak? haritu merasa jugk lh saya salmon sushi..sedapnya!!

    ReplyDelete
  2. Peminat salmon rupanya. Saya tidak pernah makan sup salmon. Selalu goreng atau panggang.

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧