Diari harian

Tuesday, September 27, 2011


Assalamualaikum, 
Al-Hamdulillah, syukur kepada Allah kerana aku sudah semakin sihat walaupun kadang kala batuk dan selesema datang menyerang... Tetapi dengan berkat makan ubat setiap hari, aku akan semakin sembuh, Insya Allah... Hari ini aku teringat akan kisah-kisah lama, tentang zaman kecil, zaman persekolahan, zaman percintaan, zaman pekerjaan dan zaman perkahwinan (walhal perkahwinan aku baru berusia 4 tahun) Walau apapun, kehidupan kita mesti diteruskan, kesabaran dan ketabahan yang tinggi dalam menjalani hidup amat diperlukan dalam diri dan minda kita... Dunia sekarang semakin hari semakin canggih dan dunia juga semakin hari semakin tua ditelan zaman... Amal ibadat kita harus tingkatkan lagi demi mengejar dunia yang lagi satu iaitu akhirat... Zaman kecil aku? Di mana harus aku mulakan dahulu? Pada zaman kecil aku banyak kenangan manis yang pernah aku lalui dan ianya seimbang dengan kenangan pahit yang pernah aku lalui... Kemudian aku menjejak kaki ke sekolah rendah dan sekolah menengah, di mana aku mencari ilmu pengetahuan tentang peradaban dunia dan teknologi... Aku masih ingat lagi bagaimana pertama kali aku memegang tetikus komputer dan mencuba untuk membuat perkataan di Microsoft Word... Agak kelakar pada masa itu dan ketika itu juga aku mengenali dunia internet... Di rumah, perkhidmatan internet masih belum dipasang dan ketika itu juga hampir setiap hari dengan duit belanja yang ummie bagi, aku pergi ke cyber cafe untuk melayari internet... Bermula dari situ juga aku mendapat ramai kawan-kawan yang baru sama ada dari dalam negara mahupun di luar negara... Aku mengenali dunia tanpa sempadan dan bermula dari situ juga aku belajar tentang internet dan dunia chatting.... Pada masa itu, facebook masih belum wujud lagi dan emel pertama aku yang pernah dicipta adalah funleogirl_99@hotmail.com.... Okey,aku akan sambung cerita ini pada malam esok kerana waktu sudah pun menunjukkan pukul 11.00 malam dan badan aku mulai penat... Selamat malam aku ucapkan pada kawan-kawan semua... Jangan lupa basuh kaki sebelum tidur dan baca doa sebelum tidur agar kita tidak diganggu oleh perkara buruk....

Post a Comment

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧