Diari harian

Friday, September 30, 2011


Assalamualaikum,
Hari ini adalah hari terakhir untuk bulan September.. Secara kebetulan hari ini hari Jumaat dan sepatutnya hari ini (kebiasaan) aku dan boss akan pergi ke Alamanda untuk membeli makanan tengahari kami... Tetapi malang menimpa nasib aku kerana semalam aku mengadu kepada hubby tentang ada bunyi dekat dengan tayar kereta.. Hubby pun bergegas ke bengkel kereta untuk memeriksa punca bunyi dan didapati bunyi tersebut adalah berasal daripada gear box kereta..Hubby beri nasihat agar pada esok (hari ini) aku perlu membawa kereta secara perlahan tetapi aku tidak yakin akan kemampuan kereta tersebut dan aku mengambil keputusan untuk menaiki tren ERL untuk ke tempat kerja...Nasib baik office aku berdekatan dengan stesen ERL kalau tidak jenuh juga aku hendak berjalan kaki... Lagi malang buat aku kerana boss tidak dapat datang ke tempat kerja kerana dia perlu pergi ke klinik untuk membuat check-up kandungan dia... Tetapi nasib baik menyebelahi aku kerana salah seorang sahabat aku sanggup membeli makanan tengahari aku... hehehe so,tidak kebulur aku masa waktu tengahari nanti... Untuk pengetahuan, waktu rehat tengahari hari Jumaat amat berbeza dengan waktu rehat tengahari hari lain..Kami semua akan mula berehat dalam pukul 12.15 tengahari hingga 2.45 petang, manakala pada hari lain pula iaitu hari Isnin hingga hari Khamis, kami akan berehat dalam pukul 1.00 petang hingga 2.00 petang... Petang tadi ribut kuat telah melanda di office aku dan nasib baik aku membawa payung untuk pulang ke rumah... Aku berjalan kaki ke stesen ERL dan sambil berjalan aku mendengar lagu daripada MP3 yang aku bawa khas untuk berjalan...Aku berharap agar pada hari esok cuaca akan menjadi cerah supaya senang aku menjalankan rutin mingguan aku....

Post a Comment

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧