Salam di hari Jumaat..

Friday, October 17, 2014



Salam ceria di hari Jumaat yang mulia, penghulu segala hari... 
Hope sumanya sihatlah hendaknya... Kejap aje masa berlalu, pejam celik pejam celik hari nie kita dah memasuki hampir pertengahan bulan Oktober, kan.... Keja pun macam biasa aje, ada masa sibuk dan ada masa santai (means takde pelanggan yang masuk ke library)... Saya memang 8 jam bertugas di kaunter perkhidmatan sebabnya saya masih tak mempunyai meja kerja... huhuhu nak buat camne, redha ajelah dengan pemberian jabatan, tapi tue lah susah sikit saya nak buat keja nie sebab tak mempunyai PC sendiri... PC yang saya pakai sekarang adalah PC server sistem dan tak boleh guna internet selalu sebab takut jadi effect pada PC server sistem, naya nak install semula sistem tue, sebab kena telefon vendor dan sebagainya... Laptop saya pulak buat hal pada monitornya, asyik bling-bling aje, tue lah Insha Allah nanti saya nak beli laptop baru, takpun netbook ke di mana harganya lebih murah daripada laptop... 



Tapi saya kena guna jugak internet sebab nak mencari dan menyimpan suma pekeliling-pekeliling keluaran JPA, Kem. Kewangan, MAMPU dan sebagainya untuk dijadikan panduan kepada staf kat sini...Yang tue memang salah satu kerja saya, mengadap internet untuk cari bahan maklumat yang berkaitan dengan kerja...Kadangkala kalu rasa rajin, saya akan mengemaskini blog library dan facebook page library...hehehe jangan tak tahu, library saya pun ada facebook page tersendiri tau dan adminnya dah tentu saya dengan bos saya... Tapi tau ajelah kan kalu kita mengadap PC nie selama 8 jam bekerja, mata jadi pedih dan mengantuk...hehehe (promote sikit) sebab tue saya sembur serum mawar kat wajah saya agar menjadi segar semula, dengan keharuman bau mawar tue sendiri akan menaikkan semangat nak bekerja semula... Harganya murah aje awak, cuma RM19.90 jea untuk satu botol bersaiz 70ml... Kalu awak nak, call atau sms ataupun awak whatsapp saya di nombor 019-9884032 untuk pembelian... Yang bagusnya serum nie adalah serum nie boleh diletakkan di dalam peti ais untuk memberi impak yang luar biasa...Saya tak penah jumpa serum wajah yang boleh diletakkan di dalam peti ais, mungkin ada mungkin takde tapi inilah yang sebenarnya berlaku... Memang harum dan sedap bau dia awak, sebab dia guna 100% pati mawar dan yang paling best tue, ianya tak dicampur dengan alkohol...Kadangkala sebelum saya solat, saya spray dulu wajah saya, then baru solat..Yea lah nak mengadap Yang Maha Pencipta kenalah wangi-wangi sebab Allah kan suka pada yang wangi-wangi... 

Well, minggu depan saya akan mula berkursus tapi dalam opis nie jea, kursus kaunter berkualiti... Tue jea kursus yang ada, sebab nak dapatkan kuota 7 hari setahun bukan senang, jenuh cari kat INTAN dan PNM tapi tak dapat-dapat....Yealah, nak isi LNPT dan SKT nanti kena ada kursus kalu tak markah akan jadi kurang, tapi okeylah markahnya... Kursusnya dua hari jea dan lepas tue cuti umum Deepavali dan hari Sabtu nie cuti Maal Hijrah... Allahu Rabbi, dah nak masuk tahun baru dah kita kan....So apa azam awak suma pada tahun depan? Insha Allah mudah-mudahan sumanya akan dimakbulkan oleh Allah SWT... Apa yang penting usaha dulu yea, dan Insha Allah, Allah akan makbulkan permintaan kita... Hanya Allah saja yang dapat makbulkan permintaan kita dan jika itulah ketentuanNya, kita perlu redha dan berlapang dada dan bersangka baik sebab setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya yang kita sendiri tak tahu... Allah adalah sebaik-baik perancang... hihihi ceramah lagi... Saya pun masih lagi dalam alam pembelajaran untuk pencarian ilmu akhirat, mana yang saya tahu, Insha Allah saya akan kongsikan pada awak suma... Mana yang saya silap, itu adalah daripada kekhilafan saya sendiri dan awak pun boleh tegur saya jika ada kesilapan... Sebab tuelah kita suma perlu saling ingat mengingati agar kita suma berada di laluan yang diredhai oleh Allah.. 

Okeylah, rasanya setakat nie dulu nukilan saya...Insha Allah, jika ada kelapangan, kita jumpa lagi... Fii Amanillah...

Post a Comment

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧