My precious pegi checkup

Saturday, November 22, 2014


Assalamualaikum,
Salam ceria di hari Sabtu ^__^... mesti awak suma hairan kan sapa 'my precious' tue? well sebenarnya 'my precious' tue saya maksudkan adalah kereta kesayangan saya, hari nie dia kena checkup atau dengan erti kata lain kena service sebab mileage dia dah nak sampai 20k.. Nasib baik surcaj dia tak banyak, sebab kereta saya masih lagi under warranty lagi, so dapat free service selama 3 tahun....

Lepas checkup dengan 'doktor' pusat servis perodua di Nilai, saya pun memang takde planning ke mana-mana...Mula-mula cadangnya nak ke Nilai tapi rasa malas pulak nak pegi, last-last saya balik ke rumah.. Memandangkan cuaca hari nie pun nampak elok jea, saya pun ambik kesempatan basuh baju yang dah hampir seminggu berlonggok dalam bakul... Tapi tue lah, kat belakang rumah nie, rumput dah meninggi, nak racun rumput tue, askar-askar wataniah saya bermain di belakang, risau jugak takut mereka akan makan rumput jika mereka sakit perut...Nak mesin, bila time saya nak mesin rumput, seorang pun takde datang, tapi bila time taknak tue pulak, bersepah-sepah tukang mesin rumput datang, siap hon depan rumah lagi...adoii..... pening kepala...

Lepas tue, saya pun dah takde apa nak buat, last sekali saya basuh my precious nie, maklumlah, my precious saya nie putih orangnya, nak kena jaga elok-elok, takdelah orang mengata (perasaan saya saja tue)... Yealah, nak pegi basuh kat tempat eksklusif rasanya macam tak berbaloi sebab sekarang kan musim hujan, waktu pagi nampak cantik aje, tapi bila waktu petang kalu hujan turun, maka kecantikan tue akan luntur serta merta... sebab tue saya basuh sendiri aje my precious nie, puas hati pun yea jugak... tapi macam biasalah mesti askar-askar wataniah saya akan datang mengacau saya untuk basuh kereta, simbah kat mereka pun macam keluar angin masuk asap jea...lari sekejap lepas tue datang balik kacau saya..kesian ummie nie... huhuhu...opss lupa nak cakap, saya bahasakan diri saya ummie pada mereka... hehehe giler kan... 

 

Okeylah, setakat nie dulu coretan saya... Banyak lagi keja yang perlu diselesaikan (hikhik banyak sangat ke Cik Shikin oiii...).. jaa mata nee, minna-san...

Post a Comment

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧