Monday, August 17, 2015

Hari Isnin yang memenatkan,...

Assalamualaikum...Monday blues, itulah yang selalu diperkatakan oleh kita semua, apa taknya, dua hari kita bercuti dan tiba-tiba kena masuk keja balik, memang jadi monday blues la kan... 

Sebelum nie saya takdelah nak jadikan hari nie monday blues, tapi memang kena isytiharkan hari nie MONDAY BLUES!!! sebabnya aircond kat opis takde dan panas membahang hingga semuanya jadi blur, telinga rasa berdengung semacam, kepala jadi pening, dan macam-macam perasaan lagi... nasib baik arinie bos cuti, boleh rembat kipas dia sekejap, sebab dah tak tahan nak menanggung kepanasan...dahlah library nie semuanya berkaca dan hanya pintu depan aje yang boleh dibuka, memang kena buka pun sebab penah jadi kes cermin pecah secara tiba-tiba akibat kepanasan... Kalau lah ada tuala mandi, memang saya akan mandi kejap lagi nie, tapi masalahnya takde tuala yang membolehkan saya mandi, dua minggu berikutnya saya memang balik sekali dengan hubby sebab kitorang kan bekerja di tempat yang sama... opss... :-p lupa nak cakap... 

Image result for smiley
Suami saya dah berpindah ke sini sejak dua minggu lepas dan tempat kerja dia yang baru sekarang adalah di opis saya nie.. Masih memegang jawatan pengawal keselamatan tapi dia bertugas di waktu siang saja, dan bulan September nie dia akan dipindahkan di Pusat Kejuruteraan Bomba Salak Tinggi, lagi dekat dengan rumah... Alhamdulillah sudah menjadi rezeki dia untuk dapatkan kerja di sini, tapi mungkin dia akan mencari kerja yang lain pulak, bak kata pepatah, rezeki ada di mana-mana... Kami merancang nak bukak sebuah kedai buku dan saya pun boleh bukak satu bilik khas untuk urutan terapi buang angin, Insha Allah... 




Huhuhu peningnya kepala, rasa nak muntah pun yea jugak, sebab panas yang membahang, kat luar pun panas giler... adoiii... sabar Shikin... sabar separuh daripada iman...

Jaa nee...


 

No comments:

Post a Comment

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧