Monday, December 14, 2015

10 tagged soalan daripada blogger Ladyana... =D

Assalamualaikum wbt...

Untuk kali kedua, saya bertuah di tagged oleh blogger2 hebat, terima kasih pada blogger Ladyana , kerana tagged saya...

Untuk soalan beliau, ada 10 soalan kesemuanya, amboii, Cik Shikin nie skema sangat...




1) Kenalkan diri awak
2) Impian awak yang masih belum tercapai?
3) Pencapaian yang terbaik dalam kehidupan awak?
4) Smartphone apa yang anda guna sekarang? Nyatakan sebabnya sekali.
5) Pendapat awak tentang blog saya?
6) Masakan mak awak yang paling WIN ?
7) Apakah genre buku kegemaran awak dan kenapa awak suka genre tersebut?
8) Full time / part time blogger? Berapa kali dalam seminggu / sebulan awak update?
9) Siapakah blogger yang paling awak suka dan kenapa?
10) Sejak tahun bila awak masuk ke dunia blogger? Kenapa ?



1) Nama yang diberi oleh abah dan ummie saya adalah Wan Nur Ashikin Binti Razali, umur 33 tahun dan sudah berumahtangga.. Anak sulung dari 5 orang adik beradik dan bekerja sebagai Pembantu Perpustakaan di Jabatan Bomba Dan Penyelamat Malaysia, Putrajaya..

2) Well, sama seperti umat Islam yang lain, saya teringin benar nak menunaikan umrah dan haji di Makkah Al-Mukarrammah serta menziarah makam Rasulullahﷺ di Madinah Al-Munawarah... Tapi apa yang saya inginkan adalah saya ingin pergi dengan seluruh ahli keluarga saya, Insha Allah...

3) Setakat nie, saya berjaya menjadi seorang isteri, saya jugak telah berjaya membeli aset-aset yang menjadi kepentingan dalam kehidupan kita, iaitu sebuah rumah dan kereta.. Even ramai yang cakap, rumah saya tue bersaiz kecil tapi pada saya ianya sudah cukup besar ertinya kerana tanpa bantuan dari Allah SWT, saya mungkin belum lagi memiliki rumah idaman..

4) Samsung Galaxy Tab 2, 7.0 inch... sebab masa tue, samsung galaxy tengah meletup2 di pasaran Malaysia.. Kiranya macam ikut perkembangan pasaran la...


5) Cantik sangat kerana sesuai dengan kewanitaan sis.. hihi yang paling penting, sis ada banyak tutorial yang boleh saya pelajari, maklumlah kita nie tak pandai sangat dalam buat blog, banyak merapu..
6) SEMUA masakan ummie saya suka, especially nasi minyak dan nasi dagang.. Oishii desu nee...

7) Kebanyakkan genre saya berkisarkan seram, romantik islamik, paranormal dan jenayah, sebabnya mungkin saya nie jenis berani (kot...), hehe takdelah berani sangat pun... mungkin sebab kebanyakkan siri nie banyak mengungkap kisah di sebaliknya.. kalu komik pulak saya memang suka siri ujang,apo (dah tak keluar di pasaran,) doraemon, shin chan, sailor moon dan detective conan.. sebabnya saya suka siri kartun nie...

8) Saya seorang part-time blogger, tengok pada mood, kalu rajin sehari tue sampai 4 entri sekali buat, kalu malas dan ada urusan lain, sehari sekali mesti saya update, kecuali, hari Sabtu dan Ahad, sebab laptop kat rumah, screen dah blur dan kena sambung di tv flat-screen kalu nak pakai..

9) Encik Hasrul Hassan, kerana beliau banyak info yang terkini dan tutorial yang boleh dipelajari...

10) Sejak tahun 2010, sebab pada asalnya, saya dan sahabat saya a.k.a. ketua Unit Pusat Sumber Dan Dokumentasi JBPM ingin menubuhkan satu blog perpustakaan JBPM agar seiring dengan teknologi semasa..Tapi bila dah buat blog perpustakaan, minat untuk buat blog sendiri mula timbul, lantaran saya memang suka menulis diari, nie kira macam e-diari la... saya tak kisah kalu takde followers pun, sebabnya saya menganggap blog a.k.a jurnal nie adalah kisah kehidupan saya and that is why saya terjun kat dunia blog nie...





There you go...! hehe saya pun ada soalan jugak tapi rasanya soalan tue saya ambik saja dari entri nie tapi takpelah, saya buat soalan lain pulak...


1) Kenalkan diri awak
2) Apakah kenangan yang masih belum luput dari ingatan awak?
3) Pencapaian yang terbaik dalam kehidupan awak?
4) Antara beruang panda, kucing, hamster dan arnab, mana satu pilihan awak? Kenapa?
5) Pendapat awak tentang jurnal saya?
6) Warna kegemaran awak
7) Apakah genre buku kegemaran awak dan kenapa awak suka genre tersebut?
8) Siapakah idola awak dalam kehidupan?
9) Siapakah blogger yang paling awak suka dan kenapa?
10) Tempat percutian idaman awak?





Dan saya nak tagged siapa yea..! Nie dia..


Adriana
Lieza Mustafa
Hanie
Nur Sabrina
Cik Ila
Miss Oren
Ayu Barbydol
Anak Denesor
Eintan Nurfuzie
Fifie Feyca
Kak Riana
Sofie Adie

Leeya
Raja Ratu 
Along Misuari
Nieyla Nadia

Jaa nee..



18 comments:

  1. alamak! susahnya soalan. hehe InsyaAllah kalau free nanti saya publish ehhe terima kasih sis tag saya :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe, nasib baik tak bagi soalan STPM.. =D sama2 sis..

      Delete
  2. walla...insyaAllah nanti cik ila buat ye.

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah akak cuba ye Shikin....wahhh mcm berwajah baru jek blog shikin nie...lawaaaaa ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi, mana ada kak, saya cuma tukar header jea.. =D

      Delete
  4. peh peh soalan.. haha,, insyaAllah kalau free saya jawab semua soalan ni.. hehee (:

    ReplyDelete
  5. wahhhh akak .. cntik nya entri akak buat untuk jawab soalan2 saya tuu .. tq akak .. ♥♥♥ salam perkenalan dri saya =)

    ReplyDelete
  6. okay kak! done jawab soalan...boleh semak kat sini k?

    http://yuhaadie.blogspot.my/2015/12/10-soalan-dari-lavender-bintang-luna.html

    ReplyDelete
  7. Hye kak shikin..hehe..melawat smbil baca intro akak

    ReplyDelete
  8. Kita dah jawab kak ^_^ Boleh check dekat link bawah ni ok.
    http://bluechoralpearl.blogspot.my/2015/12/sepuluh-soalan-by-blogger-shikin-razali.html

    ReplyDelete
  9. @sofie adie : okey, thanks sebab sudi jwb soalan akak.. =D
    @Diya Hanun : Terima kasih kerana singgah di jurnal akak..
    @syasandeul : thanks bro..! =D
    @nur sabrina : okey, thanks sebab sudi jwb soalan akak, hihi dah baca pun.. =D

    ReplyDelete
  10. akak, salam... boleh tak akak share link emoticon comey tu.. sy punya link dah hilang.. T.T k terima kasih

    ReplyDelete
  11. @Aienienka Peter : hihi boleh, nie linknya : http://www.glitter-graphics.com/

    ReplyDelete
  12. datang submit jawapan. harap tak terlepas tarikh deadline nye. huhuhuuu

    http://dotdotmissme.blogspot.com/2016/01/tagged-questions.html

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧