Cerita petang : makan malam yang ringkas

Thursday, October 13, 2016


Assalamualaikum wbt..
Haa, nampak tak makan malam saya..? Ringkas sangat2 dan inilah namanya masakan pemalas.. Nasi putih bersama kuah ikan singgang, tapi memandangkan ikan dalam kuah dah habis, saya menggoreng ikan dan sedikit ulam raja.. Sebenarnya kuah ikan singgang tue saya panaskan sejak seminggu yang lalu, cuma tambah sikit kunyit hidup, bawang putih dan garam sebab makin lama kuah tue dipanaskan berhari2, makin sedap rasanya... hehehe nie betul2 kejadian tau, bukan cobaan...≧◠‿◠≦✌ ohh, air tue pulak, sebenarnya awak tau kan fenomena big cup atau gelas besar kan..

Baru2 nie ummie saya berikan serbuk untuk buat air big cup tue, dia bagi perasa strawberi, vanila dan green tea, tapi hari nie saya buat perisa vanila..Cuma tambah susu pekat dan ais, tapi takdelah milk shake tue.. Ambik kau gelas besar...!

Ulam raja tue saya memang tanam di depan rumah dan ianya menjadi ulaman kegemaran saya daripada saya kecik sampailah sekarang.. Sengaja saya tanam depan rumah sebab senang jikalau jiran2 saya nak makan ulam raja sebab penah saya pergi ke pasar tani tapi tak ingat kat mana, bayangkan satu pokok tue harganya RM6 sebatang dan kat pasar pagi, ulam raja dijual RM1 secekak... Sebab tue la saya tanam depan rumah..


Jaa nee...

5 comments

  1. tak kira malas lagi macam ni ni.. hehe

    ReplyDelete
  2. perisa vanilla.. my favourite.. kalau p beli kat pasar malam this favour yg selalu saya order tau..^_^

    ReplyDelete
  3. salam singgah jumaat...
    yela...nieyl pun sometime malas..

    ReplyDelete
  4. Btol btol. Ikan singgan tranung mmg sedak. Panah banyok hari pon koho sedak :)

    ReplyDelete
  5. Ikan singgang sedap dear.. aishh lama dah tak makan singgang. Siqah tak makan ulam. entah kenapa tak boleh telan. hihi. Memang betul pun, harga barang sekarang semuanya mahal termasuklah ulam..

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧