Cerita malam tadi

Thursday, October 06, 2016

Assalamualaikum wbt...
Sepatutnya entri nie di post malam tadi, tapi disebabkan ada masalah teknikal sikit iaitu laptop dah mula sakit2 badan.. Jadi terpaksa saya keluarkan post nie hari nie, chewahh, perasan ada orang yang akan baca entri nie...

Awak tau, semalam saya teringin sangat nak makan mee goreng, nak beli kat kedai rasa macam tak berbaloi sebab saya cuma nak makan mee yang cukup ringkas, jadi semalam dengan duit sebanyak RM15 telah dihabiskan untuk membeli bahan masakan... Jeng, jeng... tengok gambar nie...

Starlavenderluna's Journal Of Life

Nielah yang dinamakan mee goreng pemalas, hehehe sebab apa saya cakap pemalas..? sebab mee nie hanya ada sayur taugeh, bawang holland, bawang putih dan telur saja, yang lain2 saya tak letak... Hehehe pemalas betul Shikin Razali nie, tapi takpelah sebab saya sorang jea yang makan..Lagipun tekak nie rasa nak makan yang vegeterian jea, fishball dan fish cake pun tak diletakkan, rasanya kalu orang lain, tak lalu kot apa yang saya masak nie,...hehehe


Memandangkan peti ais yang rosak masih belum dibaiki, saya kena panaskan selalu mee nie dan Alhamdulillah ianya tak basi sehingga saya dapat membawa bekal ke opis.. Burrppp.. Alhamdulillah...


A'ha, berkenaan peti ais.. Hubby saya cakap, dia nak beli peti ais yang baru sebab dia dah bertanyakan pada orang yang baiki peti ais, kata orang tue, kalu dibaiki sekalipun ianya hanya dapat bertahan selama 3 bulan saja sebab kompressor nya telah rosak teruk, jadi alang2 buat pembaikan, lebih baik dibeli yang baru sebab harga pembaikan pun lebih kurang sama saja dengan harga peti ais yang baru.. So untuk sementara nie, kat rumah no refrigerator.. 

Jaa nee...

1 comment

  1. Haa itu lbh baik kak kin :) alhamdulillahh rupanya nk dpt peti ais baru

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧