Thursday, October 13, 2016

Subhanallah, cantiknya Pulau Sembilan...!

Assalamualaikum wbt..

Awak pernah dengar tak Pulau Sembilan, salah satu pulau kecil yang terletak di Lumut Perak..? Awak tau tak ada kelainan di Pulau Sembilan nie.. Pada waktu siang, pulau nie nampak seperti pulau-pulau yang biasa kita tengok macam dalam gambar di bawah nie... 


Image result for pulau sembilan

Tapi bila waktu malam menjelang, di sinilah kelainan yang ada pada pulau nie.. Jom kita tengok gambar apa yang lainnya..






Subhanallah.. Cantik kan ciptaan Allah.. Yang berwarna ungu kebiruan bercahaya tue adalah sejenis plankton yang boleh memancarkan cahaya pada waktu malam..

Cantik kan... Sapa cakap tempat percutian di Malaysia tak seronok..? kan..



6 comments:

  1. Subhanallah..Cantiknya Pulau Sembilan ni..ni yang teringin nak datang sini ni.

    ReplyDelete
  2. Kannnnn. masa 1st time tau tu mcm subahanallah nak p. dkt je dgn rumah tapi baru tau tahun ni :')

    ReplyDelete
  3. tempat ni mcm dekat sarawak. tapi tk ingat nama dia apa. hehehe

    ReplyDelete
  4. Subhanallah.. cantiknyaaaaa! Tak pernah siqah tahu kewujudan pulau ni. Wish nak pergi ❤️

    ReplyDelete
  5. Memang cam ni slalu ke kak kin? Kena masuk list pegi tgk ni. Lawa btol. Ciptaan Allah mmg smpurna :)

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧