Tuesday, November 22, 2016

Kenapa..? Why..?

Urut terapi buang angin bagi wanita Muslimah

Assalamualaikum wbt...
Saya sering mendapat persoalan daripada orang-orang di sekeliling, kenapa saya tidak berusaha untuk mempelajari dan masuk ke bidang urutan lepas bersalin sebab hasilnya lebih lumayan..? Dan kenapa saya hanya buat part-time saja dan bukan sepenuh masa..? Dan kenapa harga perkhidmatan saya terlalu murah sedangkan urutan spa Thai / orang kurang upaya pun paling2 busuk RM50 untuk sekali perkhidmatan...

Ini jawapan saya untuk semua.. Bukan saya taknak mempelajari untuk urutan lepas bersalin tapi saya tak yakin dengan kemampuan saya untuk melakukan demikian, malah untuk membuat sengkak naikkkan rahim / peranakan nie bukan sebarangan orang boleh lakukannya.. Jika salah sengkak, lain pulak kesnya nanti.. Biasanya perawat urutan lepas bersalin mempunyai sejarah dalam keluarganya yang merupakan perawat bidan dan ianya akan diwarisi dari satu keturunan kepada satu keturunan yang lain.. Memang betul hasil daripada upah untuk urutan bersalin lebih lumayan daripada apa yang saya dapat sekarang, tapi masalah yang paling utama adalah MASA... Saya merupakan seorang pekerja yang komited pada kerja waktu siang, dan masa urutan lepas bersalin seharusnya dilakukan pada waktu pagi hari disebabkan saluran urat dan darah masih lembut pada waktu pagi.. Tapi apa yang akan terjadi pada kerja hakiki saya jika saya membuat perkhidmatan urutan lepas bersalin..? Dah tentunya prestasi kerja saya akan terjejas dek selalu mengambil cuti rehat tanpa alasan kukuh untuk memberi perkhidmatan pada orang...

Berkenaan dengan upah perkhidmatan tue, ini jawapan saya.. Saya membuatnya hanya kerana Allah dan saya cuma nak membantu orang di dalam kesakitan.. Allah telah memberi saya anugerah untuk membantu orang lain.. Jika saya tamakkan duit, maka apa yang saya dapat bukan daripada keberkatan Allah.. Tapi macam saya cakap, saya lakukan hanya kerana Allah, sebab jika Allah tak gerakkan hati seseorang untuk menghubungi saya, maka bukanlah rezeki saya.. Apa yang saya tulis nie bukanlah nak bersifat riak, mahupun bongkak apa yang saya dapat.. Cuma saya nak menerangkan keadaan sebenar di sebalik persoalan nie... 


Alhamdulillah kini suami dan ahli keluarga merupakan penyokong kuat untuk saya teruskan memberi bantuan kepada orang lain.. Selagi saya terdaya nak membantu, saya akan terus membantu.. 

3 comments:

  1. kira dah murah rm 50 tu, ada lagi yang mahal bergantung kepada individu lah

    ReplyDelete
  2. cayalah kak kin. ni baru jumpa org yg seikhlas ht nk mmbntu. mmg btol duit tu pnting, tp tlg org tu lg pnting sbb kt pn nk allah tlg kita kan?

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧