Thursday, November 17, 2016

Ohh tidak..! Esok seharian bersukan..??


Assalamualaikum wbt..
Wooo... JBPM sekarang tengah nak cuba mencergaskan semua staf dengan mengadakan hari sukan pada 2 kali sebulan, yang sebelum nie hanya dibuat 1 kali sebulan..

Kali nie pun berbeza sikit daripada yang lepas2..Kalu dulu bersukan cuma melibatkan secara keseluruhan staf,tapi kali nie kami dibahagikan kepada kumpulan dan dipertandingkan.. Ada 30 kumpulan dengan jumlah ahli 10 orang setiap satu kumpulan, dan aktiviti terbaru adalah kali nie memang akan diselitkan dengan ujian kecergasan, sama yang lepas.. huhuhu...Adoiii.. Semangat tue memang semangat nak bersukan tapi 'tang' jogging tue la yang lemah sikit.. Entri lepas saya ada citer kat awak pasal kena lari sejauh 2.4 km kan, kali nie pun kami DIWAJIBKAN, sari ulangi, DIWAJIBKAN berlari sejauh 1.8km mengelilingi ibu pejabat, jadinya 2 kali pusingan la kena lari... A'ahh lantakla, saya nak berjalan jea, taknak lari sebab kaki tak berapa kuat nak lari.. Saya sanggup berzumba 3 jam daripada berlari...huhuhu tak sanggup rasanya..

Aktiviti sukan kali nie memang lain daripada sebelum nie sebab ianya dah jadi macam rancangan 'The Biggest Loser'... Ya Allah..! So kiranya start pada bulan nie sampailah Mei 2017, akan ada pertandingan setiap kumpulan, iaitu kumpulan mana yang mempunyai penurunan berat badan yang paling banyak...


Selepas nie banyak la jugak program kesedaran yang akan dibuat seperti setiap hari Selasa kami semua perlu menaiki tangga daripada menggunakan lift, dalam erti kata lain setiap hari Selasa 'NO LIFT DAYS'.. Hari Rabu pulak adalah hari bebas gula atau 'SUGAR FREE DAY'... 

Image result for no lift days

Image result for sugar free day

Dan awak tau tak, hari sukan nie akan bermula ESOK...! huhuhu.. Takpe Shikin, you can do it..! YES YOU CAN DO IT!!! CAN I ??? Jeng..Jeng...

5 comments:

  1. Kalo diri sendiri nak join sukan alamat semput la jawabnya.. lari 5 km pun dah sakit urat kaki... hiiii

    ReplyDelete
  2. do the best sis!! u can do it!! dongibab :P

    ReplyDelete
  3. time ni lah nak bakar kalori banyak2 . hehe

    ReplyDelete
  4. Wah aktifnya office kak Shikin, takpe akak, good luck, selamat membakar lemak, hehehe, tapi jaga keselamatan juga kak shikin, jgn paksa diri lebih dari kemampuan, you can do it!!!

    ReplyDelete
  5. Ue can do it kak kin! Tp tang jogging, mek pn surrender --'

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧