Monday, June 19, 2017

My Blue Sky Tag by Haslina

http://starlavenderluna.blogspot.my


Assalamualaikum wbt...
Baru-baru nie saya mendapat satu mesej daripada sahabat saya Haslina... Dia tagged nama saya untuk menjawab soalan 'My Tag Blue Sky'...Sebenarnya dah lam dia tag nama saya tapi saya belum berkesempatan nak menjawab soalan yang diberikan... 


Hehehe gomenasai, Haslina-chan 🙏sebab lambat menjawab soalan awak.. 

http://starlavenderluna.blogspot.my
Tapi kali nie saya tak tag sesiapapun, so i want to break the rules, okey... So, soalan yang Haslina tanyakan adalah : -

http://starlavenderluna.blogspot.my
Dan jawapan untuk soalan awak, Haslina.. 

1. Seorang yang pemalu sehingga ada yang menyangka saya nie seorang yang sombong, tapi hanya pada permulaan perkenalan saja.. Bila dah berjumpa, barulah saya akan menjadi peramah.. Bekerja sebagai pembantu perpustakaan di JBPM, perawat part-time urut buang angin bagi wanita muslimah, seorang peminat kucing, siri anime dan filem seram... Nak tahu lebih lanjut boleh baca di →sini←...

Image result for nick carter 90s2. Zaman sekolah kot, nama nickname saya dulu-dulu adalah Shikinick sebab masa tue crush 😍 giler dengan anggota kumpulan Backstreet Boys, Nick Carter.. Sampaikan penah simpan angan-angan nak jadi girlfriend dia, ahakssss😀.. So kawan-kawan sekolah memang panggil nama saya sebagai Shikinick.. 

3. Of course la, terutama kucing... Gelagat diorang memang mencuit hati dan kadang kala menyakitkan hati tapi takdelah sampai memukul mereka, setakat menjerit macam mak-mak menjerit pada anaknya...hihi.. Haiwan yang lain boleh la tapi geli dan takut pada haiwan menjalar seperti ular... Dok sanggup ambe nak pegang 😱 ...

4. Pernah obses dengan games Starcraft dan Virtua Cop 2, sebabnya sanggup main games nie berjam-jam.. Selagi musuh tak ditumpaskan selagi tue la tak bergerak daripada kerusi..

5. Soalan nie saya dah jawab pada soalan no 1 awak.. 😀

6. Saya merupakan orang tangan kanan... 

7. Tabiat pelik..? Kalu suka pakai inai tue pelik tak..? Hihi maksud saya, bila inai di kuku pudar jea, mesti saya akan top-up balik, dan boleh dikatakan jika ada apa-apa majlis, kalu majlis kawin ataupun bertunang tue memang biasalah kan.. Ini majlis perhimpunan bulanan JBPM pun saya akan top-up inai di kuku jika warnanya telah pudar.. Hmmm okey boleh dikatakan 365 hari kuku saya akan berinai... hihihi

8. Setakat nie takde siapa yang saya nak marahkan..

9. Lebih baik saya masak dari menjahit sebab saya nie jenis clumsy sikit, kalu jahit tue memang senget benget dibuatnya... huhuhu tangan tak berseni.. Tapi memasak tue untuk diri sendiri dan keluarga bolehlah dihidangkan, kalu untuk kawan-kawan tue tak berani sangat.. hihi

10. Ayooo... Kalu saya jawab kedua-duanya sekali boleh... ? Sebab kedua-duanya memang hobi di masa lapang saya, penat membaca, saya akan menonton movie kesukaan...

11. Yes, saya mudah tersentuh perasaan lebih-lebih lagi kalu tengok penderitaan kanak-kanak Palestin, Syria ataupun pembunuhan haiwan untuk tujuan suka-suka.. 

Image result for alhamdulillah anime
Alhamdulillah, yeayyy... Dah selesai task yang diberikan.. Hopefully awak happy dengan jawapan saya yea... Thanks again for tagged my name... 

Jaa nee..

7 comments:

  1. Nurul pun suka sangat dengan kucing :D

    http://www.syahirahvaliant.com/2017/06/pencarian-sponsor-giveaway-nurul-friends.html

    ReplyDelete
  2. No 10 tu Sep sikit.. penat membaca kita menonton.. penat menonton, kita membaca.. hehehe..

    ReplyDelete
  3. Samala..rela memasak lagi daripada menjahit

    ReplyDelete
  4. kita sama. introvert.
    and yes. bila jadik introvert ni, ramai org sangka kita sombong.
    first impression, kan?

    ReplyDelete
  5. lahai lea tak buat lagik... kene tag jugak...

    ReplyDelete
  6. wawww.. berinai dlm 365 hari?? haha.. btw thanks for answer this babe.. sedikit sebanyak dah dpt mengenali kamu..

    ReplyDelete
  7. sy ok kalau ular, x geli. tapi kalau serangga, minta maaf la 😂 memang x sudi nak dekat

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧